Kongebrohuset

Udsolgt på 3 måneder
Størrelse
4.060 m2
Et projekt, der satte skub i salget
Kongebrohuset blev en kongesag for Digital Estate. Vores mangeårige partner, A. Enggaard, havde denne gang en mindre sag i et nyt marked. Normalt arbejder Enggaard langs havnefronten i større byer som Aalborg og Aarhus, men denne gang var projektet placeret i Sønderborg – et område, de ikke havde erfaring med.
Usikkerheden var til at tage og føle på: Var markedet i Sønderborg klar til projektboliger? Spørgsmålet var ikke, om boligerne kunne sælges, men hvor hurtigt – og om finansieringen kunne sikres uden færdigt byggeri.
Løsningen blev en full-service produktion, der omfattede unik visuel identitet, projekthjemmeside, salgsbrochure, 3D-visualiseringer, film, animationer og plantegninger. Digital Estate skabte en effektiv digital salgsstrategi, der gjorde det muligt at nå de rigtige købere tidligt i processen.
Resultatet? Udsolgt på tre måneder.
Kunne boligerne være solgt uden Digital Estate? Ja, men ikke på tre måneder – og ikke før byggeriet stod færdigt 1½ år senere. Forskellen lå i, at projektet blev solgt allerede i udførelsesfasen, hvilket sikrede en hurtigere realisering og økonomisk tryghed for bygherre.
Ydelser
Visuel identitet
Den visuelle identitet er baseret på nogle væsentlige træk ved Kongebro Huset: beliggenheden af bygningen bogstaveligt talt lige ved vandkanten i Sønderborg sammen med måden, hvorpå arkitektonisk design succesfuldt indrammer denne udsigt og udnytter det pragtfulde lys på stedet. Disse var nøgletræk i at få rummet til at leve op. Kongebro Huset nyder godt af følelsen af at bo på kanten af vandet. Som om vandet næsten flyder ind i stuen. Pay-off’et “På kanten af vandet” antydede både beliggenheden og den moderne, kantede arkitektur og nyhedsværdien af bygningen i området.
Projekthjemmeside
Vores primære opgave med hjemmesiden var at forsikre besøgende om alle fordelene ved at bo i Kongebro Huset. Dette både i form af engagerende og troværdig fortælling. Men især også med smukke fotorealistiske visualiseringer, der understreger en atmosfære, samtidig med at de viser projektet så tæt på virkeligheden som muligt. At formidle, hvordan det ville føles at bo her – at sidde på balkonerne tæt på vandet. Hensigten var at lokke besøgende til at tage et nærmere kig på den interaktive lejlighedsvælger for at udforske tilgængelige lejligheder, prispunkter for lejligheder og mere. Rejsen gik fra at skabe forbindelse til følelser, skabe en atmosfærefølelse og til historier og fakta om stedet. Alt dette sammen med relevante henvisninger og CTA’er på hjemmesiden lokkede til yderligere undersøgelse og potentiel handling.
Salgsbrochure
Det trykte materiale bestod af et magasin med glossy print af 3D-visualiseringerne, hvor de fleste fortalte historien om at være på kanten af vandet. Forsiden er mat karton med de ikoniske bølger fra Kongebro Huset-logoet præget for en taktil oplevelse. Der blev tilføjet et højt informationsniveau i form af separate trykte kort og tegninger af lejlighederne.
3D-visualiseringer, film og animationer
“Det er ret unikt for dette sted, at det føles som om vandet næsten flyder ind i stuen.”
– Arkitektet Klaus Toustrup, CF Møller
Refleksionerne af vandet og det distinkte lys skabte en baggrund for at skabe billeder med en betydningsfuld atmosfære, samtidig med at de harmonisk matcher designet. Vinklerne er valgt, så vandet ser særligt tæt på ud. På denne måde får vi seeren til at føle, hvordan det ville være at stå der på kanten af vandet. Kongebro Huset er et eksempel på, hvordan vi arbejder med at tilføje dimension for at vække følelser.
Plantegninger
Salgsstrategi








"Digital Estates har virkelig formået at skabe et overblik over hele området - især med det interaktive kort, men også med en brugervenlig hjemmeside, der omfatter alle de mange vigtige informationer, som dette projekt kræver."
Lignende projekter
Læs mere om lignende projekter
Vil du vide mere?
